-
Cluedo Un Joc Al Misterelor
- 188,90 lei
- Către joc
Cluedo | Joc de baza

Caracteristici
Tematică | Deducție, Mister |
---|---|
Durata jocului | 0-30 min., 30-60 min. |
Număr jucători | 3, 4, 5, 6 |
Vârstă minimă | 8 ani |
Componente | Cărți, Figurine, Tablă de joc, Zaruri |
Clasă | Joc de serie |
Statut | Joc de bază |
Limbă | RO |
Producător | Hasbro Gaming |
Prezentare video
Reguli joc
Cum se joacă Cluedo
La începutul jocului, trei cărți – una de suspect, una de cameră și una de armă – sunt alese la întâmplare și puse într-un plic special, astfel încât nimeni să nu le poată vedea. Aceste cărți reprezintă faptele cazului. Restul cărților sunt distribuite jucătorilor. Jucătorii sunt instruiți să își asume jetonul / suspectul cel mai aproape de ei. În versiunile mai vechi, jocul începe cu Miss Scarlett și continuă în sensul acelor de ceasornic. În versiunile moderne, toți jucătorii rostogolesc zarul/zarurile și cel care obține cel mai mare număr începe jocul, jocul continuând în sensul acelor de ceasornic. Jucătorii rostogolesc zarurile și se deplasează de-a lungul spațiilor coridorului sau în camere.
Obiectivul jocului este de a deduce detaliile crimei, adică cărțile din plic. Există șase personaje, șase arme de omor și nouă camere, lăsând jucătorilor 324 de posibilități. De îndată ce un jucător intră într-o cameră, poate face o sugestie cu privire la detalii, numind un suspect, o cameră și o armă. De exemplu: „Cred că a fost profesorul Plum, în sala de mese, cu sfeșnicul”. Sugestia jucătorului trebuie să includă camera în care se află în prezent; sugestiile nu pot fi făcute pe coridoare. Jetoanele pentru suspectul și arma propuse sunt mutate imediat în acea cameră, dacă nu sunt deja prezente. A sugera simbolul unui adversar este o strategie legitimă a jocului. Un jucător propus drept suspect se poate numi singur criminal și poate acumula cărți.
Cum câștigi la Cluedo
Odată ce un jucător face o sugestie, ceilalți sunt chemați să o respingă. Dacă jucătorul din stânga lor deține oricare dintre cele trei cărți numite, acel jucător trebuie să le arate în mod privat una (și doar una) dintre cărți. Dacă nu, procesul continuă în sensul acelor de ceasornic în jurul mesei până când niciun jucător nu respinge sugestia sau nimeni nu poate face acest lucru. Rândul unui jucător se încheie în mod normal odată ce sugestia lor este finalizată. Un jucător care crede că a determinat elementele corecte poate face o acuzație la rândul său. Acuzația poate include orice cameră, nu neapărat cea ocupată de jucător și poate fi făcută imediat după o sugestie care nu este respinsă. Jucătorul care acuză verifică în mod privat cele trei cărți din plic. Dacă se potrivesc cu acuzația, jucătorul le arată tuturor și câștigă; dacă nu, le întoarce în plic și nu mai poate să se miște sau să facă sugestii / acuzații pentru restul jocului; de fapt, este echivalentul cu pierderea jocului. Cu toate acestea, alți jucători își pot muta tokenul în camere atunci când fac sugestii și trebuie să continue să arate cărți în mod privat pentru a respinge sugestiile.
Un jucător care face o acuzație falsă în timp ce blochează ușa unei camere trebuie să se mute în acea cameră pentru ca alții să poată intra și pleca. Dacă toți jucătorii, cu excepția unui singur jucător, au făcut o acuzație incorectă, jucătorul rămas câștigă automat. Dacă sugestia unui jucător a adus jetonul unui alt jucător într-o cameră, cel de-al doilea jucător poate face propria sugestie în cameră atunci când îi vine rândul, dacă se dorește. Dacă nu, s-ar putea să se mute din cameră și, dacă pot ajunge în altă cameră, face o sugestie în ea, ca de obicei. În versiunea americană, jucătorii nu au voie să facă sugestii în mod repetat rămânând într-o cameră; dacă doresc să facă o a doua sugestie, trebuie mai întâi să facă o ieșire din cameră.
Regulament Cluedo
Document în limba engleză (link extern)