Caracteristici

Tematică
Anul apariției
Durata jocului
Număr jucători
Vârstă minimă
Componente
Clasă
Statut
Limbă
Producător

Prezentare video

Reguli joc

Cum se joacă Dixit | Odyssey

La fiecare nouă tură, unul dintre jucători va juca rolul Povestitorului. El sau ea examinează cele 6 cărți imagine din mână. Folosind una dintre acestea, se gândesc la ceva de spus și o spun cu voce tare (fără a-și dezvălui cartea celorlalți jucători). Ceea ce spun ei poate lua diverse forme: poate fi alcătuit din unul sau mai multe cuvinte sau poate fi chiar o onomatopee. Poate fi inventat de la zero sau poate lua forma unor lucrări deja existente (o linie sau două dintr-o poezie sau o melodie, titlul unui film sau o carte, un proverb etc.). Ceilalți jucători aleg dintre cele 6 cărți de imagine care cred că ilustrează cel mai bine ceea ce a spus povestitorul. Fiecare dă apoi imaginea aleasă povestitorului, fără a lăsa pe ceilalți jucători să o vadă. Povestitorul amestecă cărțile de imagine primite cu ale sale, înainte de a le dezvălui aleatoriu pe spațiile de imagine numerotate de la 1 la 12 pe tabla de joc.

Cum câștigi la Dixit | Odyssey

Scopul jucătorilor este de a găsi imaginea povestitorului dintre cărțile dezvăluite. Fiecare jucător votează în secret pentru imaginea pe care o consideră a fi cea a povestitorului (povestitorul nu participă) folosind tăblița lor de vot. De exemplu, dacă un jucător consideră că imaginea numărul 3 este a povestitorului, jucătorul va plasa simbolul de vot pe spațiul numărul 3 al tabletei. După ce toată lumea a votat, fiecare jucător își dezvăluie tăblița de vot, iar povestitorul dezvăluie care a fost imaginea lui.

Notă: în niciun caz un jucător nu poate vota propria imagine!

Dacă toți jucătorii găsesc imaginea povestitorului sau dacă niciun jucător nu o găsește, povestitorul nu obține niciun punct iar ceilalți jucători obțin fiecare câte 2 puncte. În orice alt caz, povestitorul obține 3 puncte, la fel ca orice jucător care a găsit imaginea povestitorului. Fiecare jucător, în afară de povestitor, obține 1 punct bonus pentru fiecare vot obținut de imaginea sa (până la maximum 3 puncte bonus). Jucătorii își mută jetonul de iepure pe pista de scor, atâtea spații cât au câștigat puncte. La finalul turei fiecare jucător își reumple mâna până la 6 cărți de imagine. Dacă nu există suficiente cărți de imagine în pachet pentru ca fiecare jucător să-și reumple mâna, cărțile de imagine aruncate anterior sunt amestecate pentru a forma un nou pachet.Noul povestitor pentru următoarea rundă este jucătorul din stânga precedentului povestitor (și așa mai departe, în sensul acelor de ceasornic pentru rândurile ulterioare ale jocului). Jocul se încheie când un jucător atinge 30 de puncte. Jucătorul care are cele mai multe puncte la sfârșitul turei este câștigătorul.

Regulament Dixit | Odyssey

Document în limba engleză (link extern)

 

 Deschide