-
Joc de strategie: Risk
- 323,00 lei
- Către joc
Risk | Joc de baza

Caracteristici
Tematică | Cucerire, Dezvoltare, Explorare, Război |
---|---|
Anul apariției | 2008 |
Durata jocului | 1-2 ore |
Număr jucători | 3, 4, 5 |
Vârstă minimă | 12 ani |
Componente | Cărți, Cartonașe, Figurine, Piese, Tablă de joc, Zaruri |
Clasă | Joc de serie |
Statut | Variație (nu necesită jocul de bază) |
Producător | Hasbro Gaming |
Prezentare video
Reguli joc
Cum se joacă Risk
RISK este jocul „dominației globale”. Obiectivul jocului este de a ataca și captura teritoriile inamice pentru a anihila adversarul și a deveni conducătorul lumii. Riscul poate fi jucat cu 2 – 6 jucători, iar durata medie a unui joc este cuprinsă între 60 și 120 de minute. Acest joc este jucat pe o tablă care este împărțită în 42 de teritorii și fiecărui jucător i se oferă mai multe jetoane în care fiecare jeton reprezintă o armată. Numărul armatelor este determinat la începutul fiecărei ture și se bazează pe numărul de teritorii pe care jucătorul le ocupă.
La fiecare tură, un jucător poate ataca teritoriile alăturate controlate de adversari. Atacatorul trebuie să aibă cel puțin două armate pentru a putea ataca, deoarece cel puțin o armată rămâne pe teritoriul ocupat în prezent și o armată poate ataca armata aflată în apărare. Un atacator poate alege să se retragă din război în orice moment, dar dacă rămâne în luptă până la sfârșit, există două rezultate posibile:
- armata apărătoare va fi distrusă, iar atacatorul va avea acum un nou teritoriu în posesia sa.
- atacatorul va rămâne doar cu o armată și nu va putea să se angajeze în luptă, rezultând într-un eșec al cuceririi teritoriului.
Cum câștigi la Risk
Pentru a determina dacă o bătălie este câștigată sau pierdută de armata atacatoare, ambii jucători aruncă cu zarurile. Numărul de zaruri depinde de numărul de armate pe care le are jucătorul. Dacă apărătorul are o armată, se aruncă un singur zar, dar dacă apărătorul are două sau mai multe armate, atunci pot fi aruncate două zaruri. Un atacator lansează fie unul, doi sau trei zaruri, în funcție de numărul de armate pe care le are. Atacatorul trebuie să aibă cel puțin o armată în plus pe teritoriu față de numărul de pe zarurile care sunt aruncate. De exemplu, dacă un atacator are trei armate, el poate lansa maximum două zaruri.
Un jucător are opțiunea de a arunca mai puțin decât numărul maxim de zaruri alocate. Acest lucru ar reduce numărul potențial de armate pierdute, dar ar reduce și șansele de a câștiga. Odată ce zarurile sunt aruncate, acestea sunt plasate în ordine descrescătoare. Cea mai mare valoare a atacatorului este comparată cu cea mai mare a apărătorului și dacă fiecare jucător are cel puțin două zaruri, atunci se compară al doilea cel mai mare pentru ambele părți. Armatele sunt scoase din tablă atunci când sunt pierdute și zarurile sunt aruncate din nou până când o parte nu mai poate să se angajeze în luptă. Pe parcursul unei singure bătălii, armatele sunt pierdute și nu pot fi recâștigate niciodată. Pentru a câștiga jocul, un jucător trebuie să cucerească toate teritoriile.
Regulament Risk
Document în limba engleză (link extern)